wtorek, 15 września 2015

Blogerka za kulisami



Heii!

Dziś napiszę Wam o kulisach blogowania i o tym, jak powstają moje posty. 
Dla kogoś nie posiadającego własnego bloga a czytającego inne, blogowanie jest bardzo proste. Co kilka dni blogerka wstawia nowego posta (lub może dodatkowo filmik), potem czeka aż uzbiera się trochę komentarzy - i tak cały czas. Najgorzej jest, gdy pojawiają się tygodniowe przerwy w pisaniu, bo czy naprawdę ciężko poświęcić te 10 minut na napisanie posta (przecież więcej czasu to nie zajmie) i zrobienie sobie kilku zdjęć? Odpowiedź brzmi - tak. Z tego co wiem z własnego doświadczenia (i od innych blogerek), napisanie takiego posta zajmuje od 1 do nawet przeszło 2 godzin (oczywiście mam namyśli notki "na poziomie", gdzie blogerka jest już bardziej doświadczona i nie robi wszystkiego byle jak, żeby się nazywało, że coś wstawiła).



A jak powstają moje posty?

Inspiracje

To od nich się wszystko zaczyna. Na posta trzeba mieć dobry i ciekawy pomysł. Jeżeli akurat nie mamy pomysłu na notkę, możemy wejść na takie stronki jak Tumblr (mój tambler - klik) i poprzeglądać obrazki. Może oglądając zdjęcie jakiegoś koktajlu wpadniemy na ciekawy pomysł na posta? (W tym przypadku coś ze zdrowym odżywianiem, CIY). Jeżeli jednak na nic nie wpadniesz - odwróć wzrok od laptopa i rozejrzyj się wokół siebie - inspiracje są wszędzie. Trzeba je tylko dostrzec.

Tytuł

Banalne? Nieprawda! Ciekawy tytuł przyciąga czytelnika i sprawia, że zaczyna się zastanawiać, o czym jest post - a co za tym idzie - czyta notkę. Od jakiegoś czasu zaczęłam przykładać się do wymyślania tytułu. Dlaczego? Patrząc na najnowsze posty obserwowanych przez Ciebie blogów na bloggerze widzimy tytuł , zdjęcie i mały fragment tekstu. Ja zazwyczaj wchodzę w te, które w jakiś sposób mnie zainteresują. Na jakiej podstawie to oceniam? Oczywiście po tytule :)

2 część zdjęć (pierwsza - klik)


Zdjęcia

To jeden z dwóch najważniejszych punktów posta. W większości jesteśmy wzrokowcami i ładne, kolorowe zdjęcia też nas przyciągają. U blogerek modowych często widzimy zdjęcia z outfitami, na innych możemy zobaczyć przyrodę czy krajobrazy. Ważne jest jednak, żeby nie dodawać brzydkich zdjęć (bo innych nie mamy) tylko dlatego, że każdy post musi mieć fotki. Jeżeli z jakiegoś powodu nie byłaś na sesji i nie masz co dodać, to nie dodawaj. Chyba, że jest to notka tematyczna - o uzależnieniach, akceptacji - możesz poszukać cytatów w internecie i dodać coś z sieci :)

Treść

Przejrzysta i ciekawa treść jest bardzo ważna. Trzeba też pamiętać, żeby nie pisać bardzo długich tekstów (tak jak ten :D), bo raczej nie przyciąga czytelnika. Starajmy się też pisać poprawnie. Sama osobiście nie lubię czytać notek z błędami ortograficznymi, chociaż rozumiem, że czasem z pośpiechu może się zdarzyć. Starajmy się pisać ciekawie, żeby ktoś nie musiał się męczyć czytając nasze wypociny :)

Promowanie

To już raczej nie dotyczy powstawania posta, ale co tam :)
Jeżeli chcemy, żeby nasz blog był bardziej popularny - piszmy komentarze na innych blogach. Ważne jest, aby pisać na temat. Komentarze typu "Fajny post! Obs.=obs?" nie są mile widziane na blogach. O najnowszy poście możemy  poinformować też na portalach społecznościowych, np. na Facebook'u (polubicie mój profil? klik).

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam i notka Wam się podobała ♥




51 komentarzy:

  1. U mnie jest bardzo podobnie z powstawaniem postów, wszystko zaczyna się od pomysłu i zorganizowania wszystkiego, żeby wyrobić się w czasie. A to wcale nie jest takie proste jak nam się wydaje :*

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Blogerki wcale nie mają tak łatwo ;)


    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczna koszula:) pięknie Ci w tym kolorze <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Great post!

    Autumn look - http://starlingdays.blogspot.com/2015/09/autumn-looks.html

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie wygladasz, jak Ty to robisz,że zawsze wyglądasz rewelacyjnie :)
    klikniesz u mnie w napisy KLIK w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna notka :) Mi zawsze najdłużej zajmuje obróbka zdjęć ;>
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna notka, ja mam dość czesto przerwy w blogowaniu i to przez sprawy prywatne...
    Obserwuje :)
    Klikniesz w linki Choies w tym poście? KLIKKlik

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w podobny sposób powstają posty :).
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie dopiero zaczęłam i wkręciłam się w to :D

    zapraszam do siebie :)
    rozkminyxdziewczyny.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Nieraz mam takiego lenia, że nie chce mi się dodawać żadnej notki, a co dopiero zdjęcia ;) No ale zawsze mam na zapas, haha


    http://xyzilo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja staram się nie pisać długich tekstów i przeplatać to zdjęciami. :)

    Poklikasz w bannery na pasku bocznym bloga?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w postach staram sie odzwierciedlić siebie :)
    Dziękuje za piekny nagłówek :D

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna notka, bardzo pomocna dla ludzi którzy dopierą chca zalozyc bloga lub zalozyli ale nie maja pojecia jak sie tym zajac :)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam sie w stu procentach, nie wszystko to takie "raz-dwa". Trzeba troche czasu i uwagi temu poswiecic :)

    www.katee-m.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam sie z Tobą !
    ZAPRASZAM flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna koszulaa, super blog!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne okulary.
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. O tak, z tworzeniem dobrego posta jest trochę zabawy - znacznie więcej, niż myślą osoby nieposiadające bloga! :) Prowadzenie własnej stronki w sieci wymaga sporo czasu i pracy, ale jeśli się faktycznie to lubi, jest to czysta przyjemność! Życzę Ci dużo satysfakcji z pisania tutaj dla nas!

    OdpowiedzUsuń
  19. Obserwuję http://kinaaa99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawie napisalas ten "poradnik"? ;) Ja swoje do swoich postów przeważnie dolaczam rysunek ;) Pozdrawiam!

    artistically-immediately.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna notka, myślę że do swojego wpisu
    przygotowuję się podobnie. Inspiracje, zdjęcia, tytuł
    wszystko to ma bardzo wielką rolę :)
    świetne zdjęcia :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkie detale są ważne! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety tak niektórzy myślą, ale się mylą. Bycie blogerką wcale nie jest proste i nieważne czy masz 100 obs czy 1000 ;/
    NOWY POST NA ZYCIEDLAPASJI ♥

    OdpowiedzUsuń
  24. oj zgadzam się! tytuł jest bardzo ważny i od tego zależy jak dużo czytelników nam przyciągnie :)
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgdzam się z Tobą :) Post bardzo przydatny i śliczne zdjęcia ;)
    niesmialavicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgdzam się z Tobą :) Post bardzo przydatny i śliczne zdjęcia ;)
    niesmialavicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. porady jak najbardziej przydatne i praktyczne :* krótko zwięźle i na temat! To prawda,że tytuł jest jedną z najważniejszych części. Jeśli mamy dobry tytuł to praktycznie 40% roboty zrobionej. Swietny post! naprawde :*


    u mnie nowa recenzja kremu do twarzy Loreal Paris. Gorąco zapraszam:* http://alexwberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ostatnio założyłam fan page na FB, co znacznie ułatwia mi kontakt z czytelnikami - tam widza co u mnie oraz kiedy dodaję nowy post! A w blogowaniu tak naprawdę najważniejsza jest pasja - pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post :) ciekawie piszesz :) będę do ciebie częściej zaglądać :) obserwuje i liczę na to samo :) zapraszam do mnie caroliv-photography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny i pomysłowy post, pierwszy raz się z takim spotykam :)
    http://wkomenda.blogspot.com/2015/09/west-coast-2-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Już obserwuję :)
    http://pineapple3443.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. świetna bluzeczka!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. ładna torebka ! :)

    myinsomniaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Cóż ja mogę napisać, skoro już wszystko napisałaś? :D
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. I love your blog!
    Would you like to follow each other?
    Let me know at my page:)

    xoxo

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  36. Nice post! <3 <3
    Please view my blog! <3 <3
    http://mirjanasmagicalcorner.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny post ;)

    frenzyblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny pomysł na post. Sama myślałam nad takim, może trochę podobnym :)
    klaaudia-klaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Mój schemat powstawania postów jest podobny ;)

    www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Moje posty powstają spontanicznie, dla mnie najważniejszy jest tekst. Jak ktoś ciekawie pisze to w ciemno go kupuje :D

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciekawy post, daje do myslenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Fajny post ,ale te okulary Ci nie pasują :/
    http://oleksandra29.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo łądne zdjęcia :) Ciekawy post ;D Dołączam do obesrwatorów ;D !

    Zapraszam :)
    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty będą usuwane. Takie komentarze nie są mi potrzebne.
Kopiowanie i używanie do własnych celów zdjęć i tekstów z tego bloga jest zabronione (i karane przez prawo).