wtorek, 8 marca 2016

Top 10 - najlepsze książki

Heii, kochani!

Tym razem przychodzę do Was z moją listą dziesięciu najlepszych książek (moim zdaniem). W tym mini rankingu znajdują się książki, które czytałam nawet 4 lata temu, ale jednak zapadły mi w pamięci i bardzo dobrze je wspominam. Opisy będą krótkie, żeby nikogo nie zanudzić, haha :)



1. Trylogia 'Władca pierścieni' Tolkiena
Zdecydowanie jest to seria, która powinna znaleźć się na liście każdego fana literatury fantastyczno-przygodowej.

2. 'Hobbit' - Tolkien
Został napisany przez autora przed 'Władcą Pierścieni' i ukazuje wydarzenia, które miały miejsce przed wyprawą Drużyny Pierścienia.

3. 'Harry Potter' - J.K. Rowling
Myślę, że wszyscy doskonale kojarzycie serię książek opisujących losy młodego czarodzieja i nie muszę tu nic opisywać :)

4. Seria 'Kroniki Wardstone' - Delaney Joseph
Każdy siódmy syn siódmego syna ma niezwykłe zdolności i powinien zostać stracharzem. Ich zadaniem jest chronienie miast i wsi przed duchami, czarownicami i boginami. Seria opowiada o przygodach ucznia stracharza, który po skończeniu nauki przejmie obowiązki po swoim mistrzu.



5.Trylogia 'Templariusz' - Michael P. Spradlin
Opowiada o Tristianie, które musi przekazać  Graala w bezpieczne miejsce.

6.'Selena Gomez - księżycowa dziewczyna' - Catherine de la Gletais
Na chwilę odchodzimy od fantastyki. Jak możecie się domyśleć, jest to biografia Seleny - amerykańskiej piosenkarki i aktorki.



7.Saga 'Ulysses Moore' - Pierdomenico Baccalario
W tej sadze autor opowiada historię dzieci, które razem z rodzicami przeprowadziły się do nowego domu i zupełnie przypadkowo odkryły tajemne wejście do groty z łódką, która przenosi ich w czasie. W tej serii dużo się dzieje i wcale nie jest tylko dla małych dzieci (czytała to nawet moja mama i bardzo jej się podobało).
  
8.'Anioły i demony' - Dan Brown
Bardzo popularna książka, która doczekała się ekranizacji.



9.'Igrzyska śmierci' - Suzanne Collins
Bardzo znana trylogia, której nie będę Wam opisywać (myślę, że wszyscy znacie fabułę :)).

10.'Gwiazd naszych wina' - John Green
To książka idealna dla nastolatek, opowiadająca o ciężkiej chorobie i miłości.




Znacie którąś z tych książek? W komentarzach napiszcie swój własny mini ranking :)

44 komentarze:

  1. Szczere powiem, że żadnej z tych książek nie przeczytałam. Nie trafiły w mój gust, jednak filmy na ich podstawie bardzo lubię ;p
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych książek co podałaś bardzo lubię gwiazd naszych wina i igrzyska śmierci. Ale za to zainteresowała mnie biografia Seleny.

    Pozdrawiam kochana :*
    http://glamcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za Hobbitem.Polecam ci serię ,,Pretty little liars'' napisaną przez Sarę Sheppard.

    allofmonika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam książek ale najchętniej przeczytałabym chyba "Igrzyska śmierci".
    ontheicce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Twojego rankingu przeczytałam tylko Harrego Pottera:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam Igrzyska Śmierci i Gwiazd naszych wina - obydwie świetne. Zawsze chciałam przeczytać Harrego Pottera, ale mam w nawyku kupowanie książek do domu niż ich wypożyczanie, więc nie zmieściły by się na półce i trochę pieniędzy by nie starczyło. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawie wszystkie znam , ale niektórymi mnie zaciekawilas ;-)
    Pozdrawiam i zapraszam na nowa recenzje
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. OOO "Igrzyska Śmierci"! Super pozycje! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Tolkena i "Harryego Pottera" czytałam z ogromną przyjemnością! Po maturach na pewno wezmę się wreszcie za "Anioły i Demony" i "Igrzyska Śmierci" :)
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Harry Potter i Igrzyska Śmierci - najlepsze. Po przeczytaniu tych drugich nie mogłam spać przez kilka dni ! A Potter to dla mnie coś oczywistego. Reszty nie czytałam, ba, nawet o nich nie słyszałam, nie licząc Gwiazd Naszych Wina, którą zamierzam przeczytać. ;)

    Obserwuję i pozdrawiam. ;)
    http://gronercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hobbit i Władca to absolutne fenomeny <3 Do tego John Green :D
    http://d-y-o.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Igrzyska i GNW :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo duzo osob własnie nie poleca "gwiazd.." ogólnie że autor też nie jest najlepszy. Ja tam nie wiem, bo nic jego autorstwa nie czytałam. Ale o gustach sie nie dyskutuje

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha, ja właśnie słyszałam właściwie same dobre słowa o GNW i sama jestem z tej książki bardzo zadowolona :D Ale masz rację - o gustach się nie dyskutuje :)

      http://paulan-official-blog.blogspot.com/

      Usuń
  14. Znam niektóre :) polecam ci "więzień labiryntu" podobne to igrzysk śmierci!
    http://www.onlydreams.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie które z tych książek czytałam, a jeśli nie to oglądałam ekranizacje:D
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tych książek czytałam tylko "Hobbita" i "Gwiazd naszych wina" i mi również zapadły w pamięci. "Anioły i demony" mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się przedostatnia pozycja,czyli Igrzyska Śmierci,bo jestem ogromną fanką <3

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo :)
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że zdecydowanie dominuje tu fantastyka. Nie jestem fanką w czytaniu książek. :)

    patrvcia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post, u mnie na pierwszym miejscu jest Harry Potter :)
    Później gdzieś GNW i chyba Percy Jackson, a Hobbita dopiero zaczynam :)

    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiedziałam, że Sel ma spisaną biografie :) Chyba muszę przejść się do biblioteki. Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam ! Byłoby miło gdybyś zaobserwowała:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. To tak, od czego by tu zacząć... Czytałam - Hobbit (nie do końca), Harry Potter (jedną część), Igrzyska Śmierci (pierwsza część). Pozostałych nie znam, o Władcy Pierścieni, Anioły i Demony i Gwiazd naszych wina słyszałam, to ostatnie to ponoć chodząca tandeta.
    Mój ranking, to tak:
    1. Igrzyska śmierci - brutalne, a ja lubię książki bez cenzury
    2. Zostań, jeśli kochasz - miłość, miłość, miłość, wzruszająca do łez, płakałam jak bóbr
    3. Pobby i Dingan - uczy, że to, czego nie widać, nie koniecznie musi nie istnieć, wzruszyłam się do łez
    4. Dawca - pokazuje brutalną prawdę o naszej przyszłości
    5. Sprawa Honoru - książka historyczna o polskich lotnikach walczących w II wojnie światowej napisana przez Amerykanów podziwiających Polaków, zmieniła mój światopogląd i wciągnęła jak powieść
    6. Wróć, jeśli pamiętasz - kontynuacja Zostań, jeśli kochasz, mniej wzruszająca
    7. Godzina pąsowej róży - książka o cofnięciu się do 1850 roku, mega interesująca
    8. Mały Książę - uczy, a mnie wzruszył do łez, nie wiem, czemu
    9.Hobbit - rozbudowany świat, dużo akcji, kocham
    10. Tajemny ogień - alchemicy, siła zła, czarny wyznawca, przeznczenie, klątwa, nieśmiertelność, tajemne siły, Oksford, Anglia, Francja i kropka
    I to chyba na tyle. Chociaż jedna sprawa nie daje mi spokoju. Piszesz, że lubisz Gwiazd naszych wina, a czytając ostatnio kilka recenzji mogę stwierdzić, że to totalna tandeta. Bohaterowie są podobno wyidealizowani, szablonowi, wydarzenia łatwe do przewidzenia... Nie wiem, może rzeczywiście jest ciekawa? Muszę ją przeczytać, aby się przekonać!
    Pozdrawiam

    ksiezycowegdybanie.blogspot.com

    ksiezycowegdybanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po szczerości ja też czytałam wiele recenzji tej książki i wszystkie były pozytywne :) Ale o gustach się nie dyskutuje :)

      Usuń
  22. Ja osobiście czytam bardzo mało książek. Najczęściej są to lektury :D Jest to chyba głównie spowodowane brakiem czasu. Z tych co napisałaś czytałam "Hobbit czyli tam i z powrotem" Podobała mi się bardzooo :) Ogladalam też ekranizacje niektórych np. "Gwiazd naszych wina" Fajnie napisane - krótko i na temat ;) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam czytać!
    niektóre z tych ,które wymieniłaś muszę zdobyć :)
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Niektóre z książek, które w poście pokazałaś przeczytałam i naprawdę polecam :)
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Czytałam tylko hobbita ale był naprawde suuuper :D
    Fioletowa4444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Znam część tytułów, a resztę chętnie bym poznała :)

    MÓJ BLOG – kliknij tu! ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytalam Harrego Pottera, ale to juz bardzo dawno. Teraz nie mam zbyt duzo czasu, ale bardzo lubie jednak ksiazki kryminalne ☺
    emkissfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytalam Harrego Pottera, ale to juz bardzo dawno. Teraz nie mam zbyt duzo czasu, ale bardzo lubie jednak ksiazki kryminalne ☺
    emkissfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny post <3 widać że włożyłaś w niego dużo pracy
    Śliczny wygląd bloga :* i meega zdjęcia
    Czekam na kolejny wpis <3 Pozdrawiam cieplutko

    Zapraszam na konkurs - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. znam kilka z tych książek, ale na podstawie filmu, bo za czytaniem nie przepadam i nie mogę się przełamać :<

    obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga :D
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Znam wiele z tych pozycji, a po niektóre muszę chyba niebawem sięgnąć :)
    Jeśli chodzi o moje ulubione książki to: seria "Szeptem", "Dzień, w którym umarłam", seria "Dom nocy", seria "After", "Black Ice" i wiele, wiele innych :D

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Szeptem" i "Dom nocy" też czytałam i również bardzo mi się podobały :D

      Usuń
  33. Bardzo fajna lista szkoda tylko, że nie przepadam za fantasy. Ale czytałam Gwiazd Naszych Wina i Igrzyska Śmierci, które bardzo przypadły mi do gustu :)
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  34. Z pokazanych kojarzę wszystkie, ale "poznałam" jedynie Hobbita (miałam jako lekturę) oraz biografię Seleny (nie wybaczyłabym sobie, w końcu to moja idolka ^^)
    Widać, że mamy trochę inny gust co do książek hahah
    Ja w moim rankingu na pewno zamieściłabym "Pamiętniki Wampirów", "(Nie)Umarli", "Fangirl" oraz "Girl Online" ♥

    Pozdrawiam xx
    >ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM<

    OdpowiedzUsuń
  35. W sumie czytałam tylko 3 książki w tym jedną miałam jako lekturę :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetne książki wybrałaś. Hobbita czytałam jako lekturę chyba w podstawówce, lecz pamiętam, że nie była to jakoś bardzo lubiana przeze mnie książka. Czytałam też Harrego Pottera. A na koniec Gwiazd Naszych Wina, świetna książka. Bardzo mi się podoba. Przeczytałam w dwa dni i nie umiałam się od niej oderwać. Na prawdę polecam.

    Zapraszam do mnie na nowy wpis i KONKURS
    http://juliettapastoors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny post :)
    Harry Potter i John Green zdecydowanie ♥ :D
    Zapraszam Mój blog klik

    OdpowiedzUsuń
  38. fajna top 10. chyba może z 2-3 pozycji nie czytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam czytać! Szczególnie H.Pottera <3
    Bardzo przydatny post, pozdrawiam ;)

    Www.livandgadula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty będą usuwane. Takie komentarze nie są mi potrzebne.
Kopiowanie i używanie do własnych celów zdjęć i tekstów z tego bloga jest zabronione (i karane przez prawo).