czwartek, 4 sierpnia 2016

Gdy realny świat przestaje mieć znaczenie

Snapchat 
Instagram
Tumblr
Facebook
We♥It

Kto nie kojarzy tych aplikacji? Wiele z nas zaraz po przebudzeniu sięga po telefon i po kolei przegląda swoje wszystkie portale społecznościowe. Czynność powtarzamy przed snem, a w ciągu dnia wielokrotnie wracamy do poszczególnych aplikacji.
Coraz więcej ludzi nie widzi świata poza grami, 'apkami' i stronami internetowymi...
Poza internetem.


koszulka - Sinsay | spódniczka i torebka - prezent | buty - CCC


Uzależnienia. Zazwyczaj jako ich najgorsze i najniebezpieczniejsze  przykłady podawało się alkohol, narkotyki i papierosy. Od jakiegoś czasu w tym gronie coraz częściej pojawia się internet czy gry komputerowe. Uzależnienia od świata wirtualnego.
Oczywiście nie namawiam Was do całkowitego zaprzestania korzystania z portali społecznościowych i innych stron. To wszystko zostało stworzone dla nas - dla ludzi, ale coraz więcej osób nie potrafi zachować umiaru w używaniu komputera i telefonu. Spędzają przy ekranie laptopa od kilku do kilkunastu godzin. Zapominają o nauce, pasjach, rodzinie i przyjaciołach... Poświęcają wszystko na rzecz gier i stron plotkarskich, które nic do ich życia nie wnoszą. Potrafią co kilka sekund odświeżać instagrama, żeby sprawdzić czy ktoś nie wstawił zdjęcia które mogliby zaserduszkować i skomentować. A co z robieniem zdjęć i wychodzeniem z przyjaciółmi? Dla nich nie ma to żadnego znaczenia. Liczy się tylko CS, Facebook i dostęp do internetu. Co z tego, że oceny idą w dół?


Myślę, że nikt z nas nie chce tak skończyć. Na szczęście ochronienie się przed nałogiem jest bardzo proste. Wystarczy zachować umiar.
Jak to zrobić? Ja na komputer przeznaczam godzinę dziennie i staram się tych sześćdziesięciu minut nie przekraczać. Taki limit czasowy to dobry pomysł na kontrolowanie czasu spędzonego na przeglądaniu sieci. Dzięki temu powinno nam zostać kilka godzin na wyjście ze znajomymi, rozwijanie pasji i naukę. Nie warto tracić życia na gry i internet.

PS. Dwa rodzaje zdjęć są symboliczne. Czarno-białe to życie z nałogiem, a kolorowe - bez.


54 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą, że nie warto tracić życia na gry i internet. Sama stosuję taki limit czasowy, dzięki czemu poświęcam czas także innym zajęciom ^^ Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałaś nominowana do LBA! Szczegóły u mnie ZAPRASZAM
    http://fashionblackqueen.blogspot.com/2016/08/lba.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne buty:) Te na niskiej koturnie jak te są mega wygodne ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post i ogółem super prowadzisz bloga!
    Zapraszam również do siebie!
    www.thevogueboxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie szkoda na to tracić czas bo można się zagubic :)
    Ładnie wyglądasz :)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, że wszystko jest dla ludzi, ale dla tych znających umiar :) W sieci łatwo można przepaść, wszystko jest na wyciągnięcie ręki, a raczej wydaje się być, bo realnego kontaktu ten sieciowy nigdy nie zastąpi. Trzeba pamiętać, że prawdziwe życie toczy się tu. Dobrze, że o tym piszesz, piękne zdjęcia :)
    https://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie trzeba wcale odcinać sobie czasu spędzonego przed komputerem czy telefonem, a po prostu lepiej wykorzystać chociaż jego część. Ja na przykład w roku szkolnym często odrabiam zadania na komputerze bo tak jest mi łatwiej. To jednak nie oznacza, że mamy spędzać przed nimi 'całe życie' i zgadzam się, że wystarczy zachować umiar.

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też ograniczam sobie czas przed komputerem, z telefonem jest trochę gorzej. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Życie jest zbyt piękne, żeby marnować go na świat wirtualny. Nie znaczy to, że trzeba się całkowicie odciąć od internetu, ale tak jak napisałaś warto zachować umiar, żeby nie doprowadzić się do strasznego stanu, kiedy nie będziemy widzieć nic poza ekranem komputera.
    Limit czasowy to świetny pomysł. Sama mam określony czas, który poświęcam na bloga i inne strony, a dzięki temu mam czas na rozwijanie pasji, wyjście z przyjaciółmi.
    Fajny pomysł na symbolikę zdjęć. Tylko czemu na tym kolorowym zdjęciu jesteś taka smutna?? :)
    Pozdrawiam :*

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Umiar jest tutaj kluczem do sukcesu,sama korzystam z instagrama i snapchata,rzadziej z facebooka ,jednak oprócz długości spędzania czasu przed tym ,warto zachować prywatność. O tym ludzie też często zapominają . Co do gier, od czasu do czasu dwie godziny nikomu nie zaszkodzą, jednak potem kolejne dwie godziny na oglądanie głupich filmików na youtubie,potem inna gra ,a gdzie czas na odrabianie lekcji ? W weekend zamiast wyjść do znajomych ważniejsze jest pilnowanie poziomu w grze ...
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety teraz wiele ludzi jest uzależnionych :c śliczne zdjęcia <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Najgorzej jest kiedy ludzie zaczynają w to wszystko wierzyć. Że prawdziwe życie wygląda tak jak na Instagramia, Tumblr czy WeHeartIt. Wtedy zaczyna się poważny problem.
    Ja od internetu uzależniona teoretycznie nie jestem, chociaż spędzam dziennie bardzo dużo czasu. Ale to dlatego, że jestem uzależniona od 2 innych rzeczy: muzyki, której słucham przez internet i kontaktu z moją przyjaciółką, która mieszka daleko ode mnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Very nice pics!!!Now i follow you on gfc i hope you follow me too!!kiss

    OdpowiedzUsuń
  14. Hejka! Chciałabym Cię zaprosić do mojego kunkursu w którym do wygrania jest pomadka i konturówka Kylie Jenner!:) *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że używanie tych rzeczy jest potrzebne, jednak w przesadnej ilości nie jest za dobre. To prawda. Jestem osobą, która rano, wieczór i w południe korzysta z tych aplikacji, ale głównie z powodów bloga, no bo w końcu muszę się tam udzielać dla moich czytelników, jednak niektórzy nie widzą realnego świata poza komputerem, o to warto się martwić.
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam Cie za kontrole, ja wiem, że sama spędzam duuużo więcej przed ekranem, ale umiem odróżnić internet od życia i normalnie żyć, choć tak codziennie na przebudzenie sprawdzam wszytko by wiedzieć co się dzieje :P

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety świat jaki jest taki jest , strasznie dużo osób wchodzi w nałóg komputerowy, czy komórkowy.
    Śliczne zdjęcia , podziwiam kontrolę.
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety, jestem uzależniona od: instagrama, komputera, książek, jedzenia. Każde uzależnienie jest źle, trzeba z nim walczyć. Ja próbuje, ale nie ukrywam ze to cholernie trudne..

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    http://problemymugoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja szczerze mówiąc bardzo dużo czasu spędzam przy komputerze i telefonie jednak mam ten swój umiar. Świetna stylizacja :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  20. Strasznie dużo osób w dzisiejszych czasach popada w uzależnienia "internetowe"/"elektroniczne".
    Niestety niewielka część z nich, zauważa jakikolwiek problem.
    Ja na szczęście nie mam tego problemu, może dlatego, że sporo rzeczy szybko mi się nudzi.
    Nie sprawdzam codziennie instagrama, snapchata, youtube'a. Blog jest takim miejscem, które mi się nie nudzi, jest moją pasją, więc do niego staram się zaglądać codziennie, choć i tak nie zawsze to wychodzi. Potrafię znaleźć umiar, mam nad sobą kontrolę. ^.^
    Świetne zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja myślę że nie można zatracać się w internecie tylko np. ustalić sobie limit dwóch godzin dziennie na komputer a resztę czasu spędzać aktywnie, pisząc, rysując, spotykając się ze znajomymi jest wiele zajęć które można robić bez internetu i komórki, można gotować, ćwiczyć, czytać tyle możliwości!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Internet jest przydatny, dopóki nie staje się nałogiem...:) Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobrze napisane, masz racje! :')
    aaabydidi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jestem uzależniona od snapa, ale jak nie mam internetu nie wariuję więc chyba nie ma źle :) jednak nie można pozwolić aby aplikacje nami zawładnęły :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja sama uzależniona nie jestem, ale przyznam się - używam telefonu mega często.
    Świetne zdjęcia i post! Pozdrawiam serdecznie! <3

    https://noeese.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ładne zdjęcia ;*
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Racja, teraz coraz więcej osób, nie tylko młodych, jest uzależnionych od internetu. Zaczyna mnie to niekiedy już irytować. Najlepszym czasem na ograniczenie internetu są wakacje. Można się spotkać z innymi, a nie pisać z nimi np. na messengerze :)
    POzdrawiam i zapraszam: mój blog♥
    Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super zdjęcia,zgadzam się z toba odnosnie uzależnień
    zapraszam do mnie www.sachmey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Warto przeznaczyć ten czas na coś innego, jak właśnie rozwijanie swoich pasji, czy spotkanie z przyjaciółmi.
    Pozdrawiam, passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. super zdjęcia!

    ledesolate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Znam dużo takich osób, które przez internet mają teraz zaburzenia psychiczne.. i to jest bardzo smutne, że internet tak potrafi zawładnąć umysłem i życiem.. ;/

    super look! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Póki są wakacje nie patrzę na to ile siedzę przed ekranem laptopa, poza tym moi znajomi chłopak rodzina skutecznie mnie od tego odciągają ;) Nienawidzę jednak tej świadomości, że kiedyś byłam uzależniona :/ Warto właśnie ustalić limit dzienny, który poświęcamy na internet :)

    aansaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Z perspektywy nieco starszej osoby powiem Ci, że kiedyś było lepiej - nie było "appek", dlatego kiedy tylko miałam wakacje to każdą wolną chwilę spędzałam na dworze ze znajomymi, szkoda, że teraz to się zmieniło.

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. fajnie napisany post;) i super te zdjęcia!

    http://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo ładnie wyglądasz :) mnie na dłuższą metę męczą te całe social media, więc nawet jakbym chciała, to bym nie mogła się od nich "uzależnic" :D

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Oj tak, czasami warto wyłączyć się od tego świata internetowego ;)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. W ostatnim czasie tak bardzo wkurzały mnie tego typu portale, że po prostu je usunęłam. Z aska, instagrama, snapa i facebooka został facebook (konkretnie messenger do komunikacji) i snap nad którego usunięciem również się zastanawiam.
    oddychacpowoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Miałam ostatnio mały problem z komputerem, siedziałam naprawdę długo i właściwie niczego nie robiłam, ale sam ten fakt, mnie uspokajał. ;p Nie mam wszystkich tych aplikacji, bo ani instagram, ani snapchat jakoś mnie póki co nie kusi. ;) Fajny pomysł z symboliką. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny wpis!
    Ładne zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczna torebka ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja akurat po internet czy aplikacje sięgam tylko wtedy gdy mi się nudzi lub gdy muszę coś zrobić. Jeśli przez cały dzień jestem w domu to np. oglądam serial na laptopie. Potrafię z tego zrezygnować i zająć się czymś innym.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  42. Niestety, ale nie tak łatwo walczyć z uzależnieniem. Ważne wtedy są osoby, które nam pomogą :)
    Pozdrawiam ;* #Smile
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja było się dzieckiem zawsze się miało jakieś zajęcie, a teraz...wiele osób ciągle się nudzi = siedzi w internecie.
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje. Ja przez wakacje próbuje o wiele mniej spędzać czasu przed komputerem. Wolę wyjść na dwór, rozwijać swoje pasje, spotkać się ze znajomymi Mój blog

      Usuń
  45. ja przed komputerem spędzam czas tylko w pracy - w domu mam kompletne embargo na elektronikę. nie mam nawet telewizora ;)
    [BLOG]

    OdpowiedzUsuń
  46. Moja kochana zostałaś przeze mnie nominowana :)
    http://patsonblog.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html?m=1
    Mam nadzieję ,że z przyjemnością odpowiesz na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Telefon zamyka nam oczy na świat :(
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Masz rację. Powinno się zachować umiar. Jeśli zapomnisz o przyjaciołach i najbliższych oni zapomną o tobie. Rada do zdjęć: więcej uśmiechu :)
    Przy okazji zapraszam na mojego bloga: byqlaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Masz rację :) Ale wszystko jest dla ludzi, wystarczy zachować odpowiedni umiar!

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)♥

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetne zdjęcia i bardzo fajny zestaw, szczególnie urzekły mnie te sandałki :)

    Zapraszam do wspólnej obserwacji :)
    http://theloth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty będą usuwane. Takie komentarze nie są mi potrzebne.
Kopiowanie i używanie do własnych celów zdjęć i tekstów z tego bloga jest zabronione (i karane przez prawo).