piątek, 14 lipca 2017

Plany na wakacje - robisz to źle



Trwają wakacje. Wiele osób chce w tym czasie rozwijać swoje pasje, poduczyć się języków obcych, regularnie ćwiczyć czy chociaż obejrzeć kilka seriali, które czekały na to od paru miesięcy. Jednak zaskakująco duża część z nas źle rozplanowuje swój czas, przez co wakacje stają się mniej efektywne. Absolutnie nie mamy planować swojego czasu co do minuty. Chodzi o to, aby umieć dostosować go do pogody. Nie, to nie jest żart.

Przyłapaliście się kiedyś na tym, że np. ładne słoneczne dni spędzaliście na oglądaniu seriali czy siedzeniu z nosem w komórce, a gdy przyszedł chłodniejszy, deszczowy tydzień nie mieliście co robić (lub znowu oglądaliście serial)? Ja tak, ale postanowiłam to zmienić. Najważniejsze, aby rozdzielić czynności na te, które możemy zrealizować tylko w ładniejsze dni i te, które możemy wykonywać w czasie deszczu. Lista świetnie się tu sprawdzi.


Teraz sprawa wydaje się już prosta. W słoneczne dni idziemy pobiegać lub spotkać się nad jeziorem z przyjaciółmi, a seriale zostawiamy na gorszą pogodę (obecnie występuje ona prawie cały czas, także spokojnie, bez problemu wszystko nadrobicie). Nie mówię, że w czasie upałów mamy całkowicie odciąć się od internetu i nie uczyć się nowego języka, ale warto mieć też kilka asów na deszcz. Dzięki temu lepiej wykorzystamy wakacje, a w chłodne dni nie będziemy się nudzić czy pięć godzin z rzędu przeglądać instagrama. Brzmi dobrze, prawda?

53 komentarze:

  1. Dopasować plany do pogody jest sztuką.
    Zgodzę się z tobą że warto mieć kilka asów na deszczowe dni-tych z kolei w tym roku wyjątkowo mało 😊
    Dobrze jest mieć taką listę jak ty pokazałaś☺
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie uświadomiłaś mi coś, co powinno być oczywiste. Dostosować się do pogody. Dzięki! Na naszym blogu wpis o takiej samej tematyce.

    ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  3. Podpisuję się pod tym, co napisałaś. Również planuję sobie zajęcia w ten sposób, aby nie siedzieć przed komputerem, gdy na zewnątrz jest ciepło i słonecznie. Rysowanie, angielski i tym podobne rzeczy zostawiam sobie na niezbyt ładną pogodę.
    Super post!

    N.W.

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację. Ja staram się robić tak jak piszesz, czyli kiedy pogoda dopisuje wychodzić na dwór i korzystać ze słońca oraz możliwości spotkania się ze znajomymi, a w te bardziej pochmurne i deszczowe zasiąść do książki czy serialu :). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, mądrze napisałaś.
    Lepiej w ciepłe dni wychodzić, a w gorsze siedzieć i np. oglądać seriale :)
    Nigdy nie wiadomo, ile tego słońca będzie :), u mnie akurat nie ma go w ogóle ;/
    Pozdrawiam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł z tym podzieleniem aktywności na te, które można robić w słoneczne dni oraz w deszczowe. Niby takie oczywiste, ale nie do końca uświadamiane. :)
    Pozdrawiam!

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ja szczerze oglądam seriale kiedy jest słonecznie nie wiem może marnuje dzień ale nie jestem fanką słońca <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  8. Grunt to dobra organizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie podchodzilam do sprawy w ten sposób ale tak wygląda to o wiele lepiej ! Dzięki !
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Do pogody troszkę ciężko się dopasować, bo bardzo często jest zmienna. Niemniej jednak pomysł bardzo fajny :D Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż zatem życzę Ci powodzenia w realizacji planów wakacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. This is such a great idea. Love this type of planning.
    I just followed your lovely blog (#519). Hope you follow back and let's keep in touch.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie rozdzielanie rzeczy na pogodę jest naprawdę dobre. Trzeba się brać za te wakacje w końcu! Zresztą, dużo lepiej czyta mi się, ogląda filmy/seriale, gdy na dworze pada deszcz :) Udanych wakacji! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Pogoda czasami jest nieprzewidywalna i potrafi zniweczyć nawet idealny plan. Patrzysz słonko świeci, ubierasz buty i wychodzisz, a kiedy jesteś po za klatką schodową pada deszcz.

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście nigdy nie miałam takiej sytuacji. Gorzej, jeśli ktoś mieszka w górach ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Ostatnio bardzo uciążliwa jest ta pogoda:/ ale zrobiłaś super podział!


    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tam ani wakacji nie mam ani znajomych - bo większość wyjechała albo ma już dzieci, a że na niańkę się nie nadaje to wolę się wtedy pouczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie proste rozwiązanie, a jednak niełatwo na nie wpaść :)
    PS. Piękny masz styl pisma!

    OdpowiedzUsuń
  18. O wiele łatwiej jest planować czas wolny w ten sposób! W roku szkolnym można sobie jeszcze to jakoś poustawiać, u mnie tak było z treningami. Teraz praktycznie mam wielki chaos, bo co chwila jakieś wyjazdy, kursy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Heh... chciałabym mieć wakacje...

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze podczas wakacji starałam się rozplanować wszystko w ten sposób :P

    OdpowiedzUsuń
  21. W sumie to prawda, że większość naszych planów powinniśmy dostosować do pogody. Ja nigdy nie planuje, co bede robić w wakacje. Chyba, że są to jakieś dłuższe wyjazdy. Ale taka lista jest na pewno dobrym i prostym sposobem na zagospodarowanie czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Całkowicie się zgadzam,takie planowanie wreszcie ma sens :) U mnie jednak to zazwyczaj jest tak,że wychodzę z laptopem na plac i tam oglądam nowy serial :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Sama chyba nie wpadłabym na to, żeby oglądać seriale na dworze :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Oczywiście trudno się z tobą nie zgodzić, pewne rzeczy powinniśmy sobie zostawiać na brzydszą pogodę
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja bym sobie chętnie na basen poszła :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/gray-top-z-odkrytymi-ramionami.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie wpadłam na pomysł, aby plany wakacji dostosować do pogody! Super pomysł, dzięki temu można korzystać z każdego dnia :)
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. W sumie bardzo dobry pomysł z tymi planami może w końcu się troszkę zmotywujemy :)) zapraszam też do mnie bo mam bardzo podobny wpis tylko o tym co robić w deszczowe dni hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. dobra organizacja to podstawa ;) obyś wykorzystała wszystkie wakacyjne dni w 100% ;*

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł :) Warto korzystać z wakacji, póki się je ma :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo lubię takie planowanie i robienie list :)
    Miłego dnia! :*

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja ten problem mam z głowy, gdyż całe wakacje spędzam w budce "Świat baniek" :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ja mam już dawno całą liste zaplanowaną :)
    http://anothergirlinthesea.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  32. Oj ja bardzo czesto ogladam seriale w cieple dni, zreszta ogladam caly czas. Ale no nie oszukujmy faktycznie jest to troche strata czasu a przy takiej pogodzie lepiej wybrac sie na np. Spacer
    everything-is-a-choice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj tak, planowanie w zależności od pogody jest bardzo mądrym rozwiązaniem :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. To prawda. Najlepiej sobie rozplanować co do pogody wtedy raczej nie zmarnujemy wakacji.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobrze jest takie rzeczy planować, jednak w praktyce wychodzi to już rożnie.. zwłaszcza, że nie zawsze mamy ochotę gdzieś wyjść w bardzo upalny dzień. Ale dobrze jest się trzymać takiej listy i schematu :) Jak wakacje w ogóle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, powiedziałabym, że coraz lepiej :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  36. I love making lists to get me organized <3

    xoxo
    Rina Samantha
    http://www.andshedressed.com

    OdpowiedzUsuń
  37. No wiadomo, pogoda ma wpływ na to jak spędzamy czas, ale moim zdaniem najlepiej zaplanować ewentualne wyjazdy - i na tym koniec.
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. your post very good and very nice .This my own site http://www.pixxelznet.com/ I am provide these types services #SEO #PPC #SMO Web Design and Web Development you want any services contact us.

    OdpowiedzUsuń
  39. O, trafne spostrzeżenie! Świetny post. :)
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  40. Też kilka razy, z ręką na sercu, zdarzyło mi się tak że słoneczny dzień spędziłam w domu a w deszczowy i zimny aż mnie ciągnęło do wyjścia na zewnątrz :D zawsze się chce tego, czego się nie ma! po prostu cała prawda życiowa zawarta w takim przykładzie :D świetny ten pomysł z rozrysowaniem i rozpisaniem zajęć w zależności od pogody :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo wiele punktów co do planów na wakacje mam podobnych ;)
    Życzę udanych wakacji :D obserwuję #521


    Nowy blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja staram się na maxa korzystać ze słonecznych dni i spędzać je na zewnątrz, a gdy jest brzydka pogoda siedzę w domu i wypełniam obowiązki :)

    Mogłabyś poklikać w linki TUTAJ ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo fajny podział! Zapraszam do mnie :)


    joannaszymczakblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Napisałam całą listę rzeczy do zrobienia w wakacje,a nie uwzględniłam kompletnie pogody.Dzięki, że przypomniałaś t tej jednak trochę znaczącej głupotce.
    http://desdemnona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.