czwartek, 7 stycznia 2016

Ale z ciebie dziecko



"Boże, dziecko! Co ty tu robisz? Dwunastolatka prowadząca bloga? Zaśmiecasz tylko blogosferę swoimi błędami i głupimi postami!"

No cóż... Niestety z taką opinią na blogach spotykam się zaskakująco często. Czasem czytałam bardzo przykre notki o blogach "trzynastek", które dla wielu (niestety) blogerek są gorsze od ich stronek, i które w ogóle nie powinny istnieć, bo 'są głupie i nic nowego nie wnoszą'. Czy się z tym zgadzam? Nie. Wiek często jest przyczyną zbyt pochopnego zdania o autorkach różnych blogów, chociaż ten stereotyp odnosi się również do normalnego życia. 



Przepraszam za tak małe zdjęcia, ale przy tak kiepskim świetle powiększone zdjęcia
wyglądałby jeszcze gorzej <3
A jakie jest moje zdanie na ten temat? Niektóre "trzynastki" potrafią mieć lepsze blogi niż, dla przykładu, siedemnastolatki. Są kreatywniejsze, bardziej oryginalne i systematyczne. Oczywiście nie odnosi się to do wszystkich osób, ale tak jest w każdej sytuacji. Nie widzę potrzeby tak ostrego krytykowania trochę młodszych blogerek, a już szczególnie publicznego i otwartego hejtowania ich na swoim blogu. Pamiętajmy, że część z nas, gdy zakładała bloga, też miała dwanaście czy trzynaście lat i starała się pisać jak najlepsze notki. Jak byście się czuli, czytając takie komentarze lub posty (!) na Wasz temat? Raczej nie byłyby to pozytywne odczucia...

Post ten nie mała na celu NIKOGO obrazić, a uznałam, że warto ten temat poruszyć, gdyż nie widziałam go chyba na żadnym blogu.



59 komentarzy:

  1. Ja również uważam, że wiek nie ma tutaj znaczenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. http://kopciuszek1999.blogspot.com/ zapraszam po moją historię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety wiek nie powinien tu grać roli, a pomimo to osoby młodsze ze względu na swój wiek są hejtowane. Nie rozumiem toku myślenia osób, które te hejty piszą.

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Również się z Tobą zgadzam! Przeglądając wczoraj blogi znalazłam bloga dwunastolatki, która była hejtowana przez starsze od niej osoby. Było mnóstwo wypowiedzi, które krytykowały tę dziewczynę za chaotyczne notki, czy niezbyt ''czyste'' zdjęcia. Jednak nikt nie stanął w obronie tej dziewczyny. Nie rozumiem tego. Przecież każdy z nas zaczynał kiedyś w blogsferze publikować swoje pierwsze notki. Z czasem uczymy się na błędach. Dlatego uważam, że nie powinno się młodszych, początkujących blogerek krytykować tylko udzielić im kilku rad i wskazówek w jaki sposób prowadzić bloga.
    Zapraszam do mnie caroliv-photography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że jeszcze nigdy nie spotkałam się z hejtowaniem młodszych blogerek, ale według mnie wiek tu nie gra roli ;)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiek nie ma żadnego znaczenia :) Najważniejsze jak ktoś prowadzi bloga i czy przyciąga, a nie ile dana osoba ma lat. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiek to tylko liczba. Ja swojego pierwszego bloga założyłam mając 14 lat i nie było aż tak źle. Byłam systematyczna i dawałam z siebie wszystko.
    Obserwuję i zapraszam do mnie :)
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasem podstawówka potrafi zawstydzić liceum, taka jest prawda. :)
    Post bardzo przemyślany widzę. Masz u mnie wielkiego plusa.

    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako: Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama jako nastolatka pisałam blogi, więc może dlatego teraz, mając w tym roku 25 lat (ale skończę je dopiero 26 września, więc nadal utrzymuję, że mam 24 lata! ;-)), nie przeszkadza mi to, że nastolatki piszą blogi - niektóre robią to naprawdę dobrze. Co prawda, niektóre są niezwykle irytujące, ale dotyczy to także blogów dorosłych ludzi, więc akurat wiek nie zawsze idzie w parze z profesjonalizmem.

    OdpowiedzUsuń
  10. No jeśli ta 12 latka nie popełnia błędów ortograficznych czy językowych to spoko :)
    A no i wiek nie ma żadnego znaczenia ^^
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiek tu raczej nie ma znaczenia, albo po prostu ja nie zwracam na to uwagi. I co z tego, że ma 12 lat? może potrafi pisać lepiej niż niejedna starsza osoba.
    Nowy post, serdecznie zapraszam
    Odbicie lustra…

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się! Ja zazwyczaj nie patrzę na pasek z boku, aby zobaczyć ile kto ma lat, tylko od razu czytam notkę. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Również wielokrotnie spotkałam się z takimi komentarzami na mój temat. Masz rację, wielokrotnie spotkałam się z tym, że to właśnie młode blogerki (mam na myśli wiek 12-14) prowadzą blog lepiej.
    Ładny wygląd bloga :)
    PisaneKredkami

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka ;) W każdym przedziale wiekowym są osoby z "lepszymi" i "słabszymi" blogami ;)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiek nie mu tu znaczenia. Ważna jest "zawartość". Jeśli ktoś prowadzi bloga, który poświęcony jest fotografii i autorem jest trzynastoletnia osoba to nie oznacza, że będzie on gorszy... Patrzmy na to jakie dany blog niesie za sobą wartości, nie na to ile autor ma lat. Świetny post :) Bardzo dobrze, że poruszyłaś ten temat. Ładne zdjęcia, pozdrawiam :)

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiek nie ma znaczenia :) moim zdaniem fajniej zacząć pisac wcześniej :) Ma się więcej czasu i mozna rozwinąć swojego bloga ;)
    Poklikasz w linki u mnie na blogu ?:D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem wiek nie ma znaczenia, szczególnie, że jak na przykład jakaś inna 12/13-latka chciałaby poczytać bloga, to dla niej bezsensowny mógłby okazać się blog starszej osoby. A zresztą gdy dana osoba zacznie pisać wcześniej, będzie miała większe doświadczenie, co liczy się na duży plus :) Myślę także, że właśnie młodsze dziewczyny można łatwiej urazić i zniechęcić do tego do robią.

    Zapraszam do mnie ^-^

    ♥ YOZiZiRA.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę też, że blogi "trzynastek" mogą lepiej dotrzec do tej grupy wiekowej niż blogi pisane przez siedemnastoletnie dziewczyny. :)
    http://luulublog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dla mnie niejedna młodsza osoba jest bardziej dojrzała emocjonalnie niż starsza. :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  20. Również uważam że czasem ta dwunasto/trzynastolatka pisze lepiej od starszych. A błędy ortograficzne? Nawet dorośli ludzie je robią. Może właśnie dzięki blogowi jej się to poprawi?
    http://kisieltruskawkowy.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Każdy ma prawo prowadzić bloga niezależnie od wieku, jeśli nie krzywdzi się przy tym innych osób, to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czasami te 13-15 latki mądrzej potrafią się wypowiedzieć.:)
    Piszesz ciekawie i ze składnią, a bloga prowadzić może każdy.: )

    http://diarygirla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się z tobą całkowicie, a poza tym nie ma co zwracać uwagi na takie bezwartościowe komentarze niby "lepszych" blogerek ;)
    http://www.olkiks.blogspot.com/
    Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam 13 lat i prowadzę bloga rok i jeszcze się nie spotkałam z hejtami co do mojego wieku.

    Pozdrawiam kochana :*
    http://glamcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgadzam się z Tobą. Tylko, że inni nie potrafią pomyśleć od czego oni zaczynali i że nie wszystko umieli:) A wiek nie ma znaczenia, nawet po 20 latach, niektórzy wciąż nie są dojrzali :)



    http://xyzilo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Masz rację :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie rozumiem naprawdę, jak można obrażać taką " trzynastkę " Dziewczyna ma pasję, to ją spełnia. Może wychodzi jej to gorzej, a może lepiej, ale w częstych przypadkach " trzynastki " dążą do swego rodzaju perfekcji. I chyba powinno się liczyć tylko to, że się stara.

    Pozdrawiam,
    http://large-means-beatiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz rację nie powinni dyskryminować po wieku. Ja jeszcze się z tym nie spotkałam ale nie jest to najmilsza rzecz. Mam nadzieję że ten twój post trafi do dużej ilości osób które źle piszą o trzynastolatkach.
    Ładne zdjęcia ♥

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. W 100% się z Tobą zgadzam! Moja koleżanka - "trzynastka" prowadząca bloga miała do czynienia z takimi komentarzami. Nie było to miłe :/
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie spotkałam się jeszcze z taką notką gdzie pisze że dwunasto/trzynastolatki mają gorsze blogi ale może to dlatego, że aż tak dużo nie chodzę po blogosferze. Osobiście uważam tak jak Ty, że nie jedna tak młodziutka osoba ma lepszego bloga niż przykładowo dwudziestolatka. Ludzie zawsze czegoś sie przyczepią...
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiek w wielu miejscach w internecie jak i w realu robi się coraz większym problemem. Osoby uczęszczające do liceum oraz starsze z czystej złośliwości komentują wiek innych w sposób "hot12" albo "gimby nie znajo". Moim zdaniem to nie świadczy o nas, tylko o ich poziomie dojrzałości i inteligencji.

    http://alexiachmiel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. wiek to tylko liczba, z tego powodu nie powinno się nikogo dyskryminować, z resztą niektóre "dwunastki" mają lepsze blogi od tych, którzy są o wiele starsi - tak jak to napisałaś. Pozdrawiam :)
    prusekd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. To w sumie zależy, czy ktoś jest jeszcze na tyle dojrzały, aby prowadzić bloga. Jeśli dziewczyna pisze bzdury, to niech lepiej sobie odpuści, ale gdy próbuje do niego(bloga) wnieść "coś" to szczerze jej gratuluję. Ładne zdjęcia ^^

    http://patrvcia.blogspot.com/



    OdpowiedzUsuń
  34. Masz rację :) Interesuje mnie jak zrobiłaś napis pod 'O mnie'; czyli nazwa aparatu i jak masz to jedno pod drugim, bo ja próbuję, a i tak wychodzi obok ;)

    Psychology & Life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie wstawiłam w gadżecie 'obraz', a tekst w gadżecie 'tekst' (układ bloga - dodaj gadżet). Jeżeli tak masz to może sprubuj zrobić raz jeszcze :) (Jeżeli będziesz chciała napisz mi na maila i postaram się to dokładniej wytłumaczyć).

      Usuń
  35. Rację masz! Ja mam 11 i co mam powiedzieć? Wiek wcale nie świadczy o dojrzałości - albowiem są dziewczyny co w wieku 15 lat będą bawić się lalkami, a są inne co z będą się facetami interesowały.Każdy człowiek jest inny i trzeba to uszanować!

    http://swiat-wedlug-megan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Wiek to tylko liczba. Takie młode osoby również mogą potrafić ciekawie pisać ;) Świetny blog, dodaję do obserwowanych! :*
    ☃ czarnakawaa.blogspot.com ☃ ❄KLIK❄

    OdpowiedzUsuń
  37. Masz rację, ocenianie ludzi po wieku jest bardzo nie w porządku, można znaleźć dojrzałe "trzynastki" i "osiemnastki" albo nawet "dwudziestki" zachowujące się jak dzieci. Wiek to tylko liczba i nie odnosi się to tylko do blogowania, ale do wielu sfer życia, wiem coś o tym po własnym przykładzie :) Powodzenia w prowadzeniu bloga bo naprawdę przyjemnie się go czyta. Obserwuję i zapraszam do mnie :)
    http://queen-ofbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja uważam, że ocenianie po wieku jest bezsensowne, bo ktoś w wieku 13 lat może mieć więcej w głowie niż ktoś kto ma 17 ;) Dlatego nie można się sugerować takimi rzeczami ;)
    obserwuje i zapraszam do mnie
    onlymomcanjudge.blogspot.com
    :*

    OdpowiedzUsuń
  39. Zależy jaką tematykę blogów lubimy czytać, i jak dany blog jest prowadzony. :)

    zapraszam do mnie :) CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
  40. Bez sensu jest takie traktowanie, poruszyłaś bardzo dobry temat ;)

    http://domareamer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Dużo racji. Znajdzie się dużo osób które pomimo że mają np 17 lat są glupsze niż młodsi (:
    Nie przejmuj się (:

    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja sięgając pamięcią do notek, z 2012 roku, uświadomiłam sobie, że bardzo dojrzale pisałam :D. Wiek to tylko liczba, chodź wiadomo, kto chce to się czepi wszystkiego. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo mądry post! Wiek nie ma znaczenia, każdy może założyć i pisać bloga ;) Nie warto przejmować się hejterami ;)

    http://melodzia.blogspot.com/
    Bardzo proszę o poklikanie w linki ;)

    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Myślę, że wiek znaczenia nie ma podczas blogowania, ale taki hejt został utożsamiony z młodymi blogerkami, które w swoich treściach nie pokazywały żadnej dojrzałości w swoich wpisach.

    ilonakasprzycka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Najważniejsze żeby pisać mądrze :)
    Zapraszam do mnie, coś innego ;)
    http://sayyestothedressss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Łoł... zdjęcia powalają zaobserwowałam i liczę na kolejne takie posty :D
    http://juliaobi.blogspot.com/2016/01/snow.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Są trzynastolatki ktore naprawde się starają ale też są takie ktore mają 3-4 posty a już proszą o kliki w linki . Moim zdaniem nie wiek odgrywa glowną rolę a to co ktos ma w glowie :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Powiem tak, jeśli ktoś ma pomysł i gust to czemu nie? Czy wiek jest aż tak ważny gdy ktoś robi to co kocha?! Nie przejmuj się opinią innych, jeśli sprawia Ci to przyjemność i czujesz z tego satysfakcje- rób to dalej. Jak na 12 lat piszesz dojrzale...więc nie wiem skąd miałaś takie komentarze :) Pozdrawiam :*
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie doczytałaś posta, mam 14 lat, a to był tylko przykład :)

      Usuń
  49. jak masz 12,13, czy te 14 lat to prowadz tego bloga chodz tematyka jego jest oklepana czy cos a i tak sprawia to komus radosc
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. dokładnie, wiek to tylko liczbą, ważne, ty lubisz to co robisz ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak sobie przypominam swoje pierwsze blogi to aż żałuję, że nikt mi nie powiedział, żebym się ogarnęła :D Myślę jednak, że przez ten czas nabrałam spoooro doświadczenia, a ono jest mi teraz niezbędne :)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Piszesz mądrze. Liczy się jakość, a nie ile lat ma autorka, ile czasu blog już istnieje i co jest jego tematem. Masz w stu procentach rację, bo to nasze strony powinny mówić o naszym poziomie, a nie wykłócanie się.
    Super post:)
    Pozdrawiam!
    Picturesque Life

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.