wtorek, 27 września 2016

Tego nie lubię - stereotypy

Blondynki są głupie.
Osoby ubierające się w dresy palą i ćpają.
Ludzi z tatuażami trzeba unikać, bo nie ma z nich nic dobrego.
Osoby z rudymi włosami są fałszywe.
Basia ma nadwagę, bo na pewno je bez opamiętania.


Na pewno każdy z Was słyszał o stereotypach. Są to z góry ustalone wyobrażenia o danych osobach, sytuacjach itp. Z góry oceniamy ludzi po ubiorze, wyznaniu, pochodzeniu, tatuażach, fryzurze... Są też bardziej powszechne przykłady. Wyobraźcie sobie, że mamy drugą połowę marca. Teoretycznie jest to jeszcze chłodny miesiąc, ale ten dzień jest wyjątkowo ciepły (przypuśćmy, że na termometrze mamy około 20 stopni). Przy takiej temperaturze zazwyczaj zakładamy zwykłą bluzkę, a nawet t-shirt i idziemy do miasta czy szkoły. Ale zaraz! Przecież jest marzec! Musisz koniecznie założyć kurtkę - bez gadania! Kogo obchodzi, że się spocisz?



Oczywiście był to tylko przykład, żebyście zrozumieli o co mi chodzi. Nie znoszę kierowania się stereotypami. Jest ciepło, ale masz ubrać kurtkę, bo jest kwiecień. Nie zadawaj się z tą rudą dziewczyną, bo Cię oszuka i obgada. Po co jedziesz do Niemiec? Niemcy tylko narzekają.
Widzicie w tym sens? Ja nie.


Na blogu odchodzę już od wpisów z przemyśleniami, ale są jeszcze dwie rzeczy, które bardzo mnie denerwują i o których zamierzam napisać. Właściwie o jednej z nich mogliście przeczytać w tym wpisie. Nienawidzę stereotypów i osób, które według nich myślą. Jakie Wy macie zdanie na ten temat?

45 komentarzy:

  1. Też nie lubię stereotypowego myślenia tak samo jak oceniania książki po okładce. Świetny pomysł na post ♥

    http:/sharpeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie! Kiedyś na DDOB prowadziłam serię ze stereotypami. Jest wrzesień, ale jest ciepło więc nie wypada chodzić w botkach.
    Mój blog
    Kanał na YT

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ze stereotypami trudno walczyć... Są dziwnie zakorzenione w naszej naturze ;x
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Także nie znoszę oceniania ludzi przez stereotypy, a takie coś jest bardzo popularne w dzisiejszym świecie :/ Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wiekiem coraz bardziej zaczynają mi przeszkadzać stereotypy, bo zaczynam zauważać że większość z nich kompletnie nie ma pokrycia w rzeczywistości:(

    Zapraszam! Dopiero zaczynam, byłoby mi bardzo miło gdybyś wpadła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Stereotypy są chyba najgorszą rzeczą na świecie! Nie rozumiem, jak można od razu w ten sposób oceniać i szufladkować ludzi na pierwszy rzut oka? Żebyśmy mogli kogoś ocenić (chociaż tego też według mnie nie powinno się robić) należy najpierw dobrze poznać tę osobę. Praktycznie wszystkie stereotypy tak naprawdę są nieprawdziwe. Oczywiście zdarzy się tak, że w jakimś stopnie się zgodzą, ale nie zawsze. Niestety spostrzeganie ludzi przez stereotypy nadal jest bardzo popularne. Powinniśmy robić wszystko, co w naszej mocy, żeby się to jak najszybciej zmieniło.

    Madeline x
    www.magdascibisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Również nie lubię stereotypów, nie ma w nich ani trochę racji. Są to tak bezużytyeczne przeświadczenia na temat ludzi/zjawisk itp., że szkoda słów czasem :)
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety mnóstwo ludzi wierzy w stereotypy, a my nie możemy zrobić z tym nic.
    Eliple

    OdpowiedzUsuń
  9. także nie wieże w stereotypy - jednak moja babcia tak i to mi strasznie przeszkadza.
    ciekawy temat :)

    little-jay999.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  10. woow super blog !!
    zapraszam do mnie:*
    http://hyacinthsis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nienawidzę stereotypów a jeszcze bardziej nie lubię kiedy ludzie na ich podstawie kategoryzują innych. Powinno się głośno o tym mówić aby ludzie przestali się nimi kierować. Super post i potrzebny!

    mój blog: life with nowag

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy post! Ja również nie lubię stereotypów! :)
    Zapraszam: https://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo przydatny post :) fajnie, ze poruszylas ten temat -- o tym trzeba mowic :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie obraź się, wchodzę na kolejnego bloga, gdzie jest kolejny post o stereotypach i zastanawiam się o co chodzi ? Czy to jakaś moda, zgapywanie, brak pomysłu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, absolutnie. Od dawna chciałam o tym napisać, gdyż stereotypy bardzo mnie denerwują. Wiem, że posty z tego typu przemyśleniami pojawiają się dosyć często, ale ja również chcę się na pewne tematy wypowiedzieć i wyrazić swoje zdanie :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  15. Tak, też nienawidzę stereotypów - doskonale to opisałaś! Kurde, naprawdę denerwuje mnie to, że ludzie mają już wyrobioną opinię o osobach, których tak naprawdę w ogóle nie znają... To smutne, niestety, bardzo często spotykane.

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie lubię stereotypów. A co do stereotypa z grubymi Amerykanami to podziwiam osoby, które tam mieszkają i dbają o zdrowie, bo po prostu je się tam tłusto i tyle. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam podobne zdanie - nie lubię stereotypów, najlepiej jest poczekać z osądem danej osoby do czasu aż ją dobrze poznamy, ponieważ nigdy nie wiemy jaka ona naprawdę jest.

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Stereotypy są bardzo popularne, często krzywdzące i nie występują wyłącznie w naszym kraju. Niestety bardzo ciężko je jakkolwiek usunąć, zwłaszcza te które powstawały latami jak polak-złodziej. Do tej pory jesteśmy za takich uważani u naszych sąsiadów.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. I appreciated a lot the first illustration!
    Fabrizia - Cosa Mi Metto???

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny blog :)

    może wspólna obserwacja? :)
    Zapraszam https://katarzynakoziej.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post, bardzo fajnie napisane, sama nienawidze stereotypów..

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci sie spodoba - zaobserwuj :) na pewno się odwdzięczę :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Great post dear!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też uważam, że stereotypy to coś bardzo denerwującego. Nie powinno się oceniać ludzi przez pryzmat tego jak wyglądają ani jak się ubierają, bo to zwyczajnie płytkie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) Obserwuję :)
    http://mayyflowerblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post. Uważam to samo co ty.

    Zapraszam do mnie i do udziału w konkursie!
    https://happily-pink.blogspot.com/2016/09/big-haul-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  25. W dawniejszych czasach częściej brało się pod uwagę te niczego nie wnoszące do życia stereotypy, nie można wszystkich ludzi brać do jednego wora, każdy z nas jest inny, a patrząc przez pryzmat jakiejś konkretnej nacji czy też kraju, tym bardziej ponieważ grono ludzi jest szersze,
    na szczęście w dzisiejszych czasach już powoli obalane są stereotypy:)

    zapraszam do siebie i proszę o kliknięcie

    OdpowiedzUsuń
  26. Wkurzają mnie ludzie, którzy oceniają ludzi po okładce. W prawdzie rzeczy nic nie musi być takie jakie się wydaję. Pozdrawiam! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj tak, ocenianie po okładce jest beznadziejne ;/

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Również nie lubię stereotypów -,-
    zapraszam nataliamarkocka.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny post :* zgadzam się z tobą w 100% <3 wreszcie jest ktoś to myśli tak jak ja i nie boi się o tym mówić oby więcej takich ludzi ;) miłego dnia ;P

    http://sierrakatarzyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiele osób denerwuje mnie przez takie "idiotyczne" myślenie. Zauważyłam że każdy czasem tak stereotypowo myśli. Pozdrawiam https://zumurawska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. nigdy nikomu nie dogodzisz. zawsze jest ktos, kto sie odezwie nie tak, jak bysmy chcieli, coz poradzic...
    nie mniej jednak rowniez nie lubie stereotypow.
    pozdrawiam, obserwuję i zapraszam ;)
    tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  32. Też bardzo mnie denerwują stereotypy.

    http://pineapplegirlsblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. nienawidzę myślenia stereotypowego, moim zdaniem trzeba najpierw kogoś poznać, żeby cokolwiek o nim powiedzieć

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Stereotypy są bardzo nie fajne, są okropne, ważne jest to co ludzie mają w środku, a nie jak wyglądają.
    W wolnej chwili zapraszam do siebie http://weronika-jaks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. hyhy, ja bym prędzej powiedziała, że to Polacy narzekają bardziej. ;) stereotypy niestety są częścią życia i zawsze będą, to tylko od nas samych zalezy co z nimi zrobimy. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Równiez nie lubie stereotypów, zgadzam sie z Toba :)

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Strasznie nie lubie stereotypów i sie z nimi nie zgadzam.

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  38. Stereotypy są gdzieś zakodowane w naszej świadmości. Są cześcią naszje kultury. Oczywiście, ze są krzywdzące dla ogólu społeczeństwa, którego dotycza, jednak - nie wzięły się one bez przyczyny.
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.