czwartek, 23 lutego 2017

Kulisy współprac #1

Hej!
Dziś przygotowałam dla Was posta o współpracach – na czym polegają, jak przebiegają, co za nie dostajemy itd. Głównym celem tego wpisy jest odpowiedzenie na różne pytania dotyczące współprac (ostatnio dostaję ich bardzo dużo). Na początku również szukałam opinii i wskazówek innych osób, ale z czasem zdobyłam doświadczenie i teraz sama chcę pomóc innym blogerkom.



Dzisiaj trochę o dresslink i soufeel + bonus. Są to firmy, z którymi miałam okazję pracować w 2015 roku, dlatego od tego czasu coś mogło się zmienić i nie gwarantuję, że wszystkie informacje będą w 100% aktualne (wydaje mi się jednak, że jeśli pojawią się jakieś różnice, to będą one niewielkie). W wielu przypadkach forma współpracy i kwota pieniędzy na zakupy zależy od liczby obserwatorów i dopracowania Waszych postów (przykładowo – w niektórych firmach blogerzy z większymi statystykami nie muszą robić wishlist, a wartość bonów waha się od 10 do ponad 60$).

Bluzka z Dresslink | 2015r.
Dresslink - chińska firma zajmująca się sprzedażą odzieży i dodatków.
Początek współpracy - w większości przypadków to firma pisze do blogerów, ale sami też możecie złożyć propozycję współpracy (adresy e-mail są podane na ich stronie). Jeśli Wasz blog spełni ich kryteria, rozpoczynacie współpracę.
Pierwsze kroki - naszym zadaniem jest zrobienie wishlisty i zebranie jak największej liczby kliknięć.
Język meili - angielski
Kwota, którą możemy wydać na pierwsze zamówienie - nie więcej niż 20-30$
Czas oczekiwania na meila z odpowiedzią - max 24 godziny
Czas oczekiwania na przesyłkę - 2-3 tygodnie
Post o produktach - każdy bloger dostaje swój personalny kod (ID) i zbiera kliknięcia. Jeśli nie uzbierasz 100, masz marne szanse na kolejne zamówienie.
Moje odczucia - niestety negatywne. Firma cały czas chciała reklam swojej strony. gdybym nie zakończyła współpracy, blog w 80% byłby o Dresslink. Nieciekawa perspektywa, prawda?

Bransoletka z Soufeel | 2015r.
Soufeel - firma z biżuterią
Początek współpracy - tak samo jak w dresslink
Pierwsze kroki - od razu możemy złożyć zamówienie. Mamy do wyboru bransoletkę + 5 charmsów (tylko (lub aż) ze srebra). W zestawie dostajemy oczywiście eleganckie opakowanie, torebkę (gdybyśmy chcieli ją komuś podarować), oraz 2 inne akcesoria.
Język meili - polski. Widać, że firma stara się o naszą wygodę. W meilach pojawiają się błędy, ale w niczym one nie przeszkadzają.
Czas oczekiwania na meila z odpowiedzią - max 24 godziny
Czas oczekiwania na przesyłkę - 2-3 tygodnie
Post o produktach - nie musimy zbierać żadnych kliknięć. Zamiast tego mamy pokazać bransoletkę w 2 postach (np. w stylizacji). Zazwyczaj jest to współpraca jednorazowa, ale są blogerki, które mają po 2 lub 3 bransoletki z tej firmy.
Moje odczucia - z tej współracy jestem bardzo zadowolona. Wszystko przebiegło zgodnie z planem i nie musiałam na siłę zbierać kliknięć.

Zdjęcie z jednego z postów z recenzją książki od Kaktusa (pozostałe również dostałam od wydawnictwa)
Kaktus - wydawnictwo (bonus)
Początek współpracy - ciężko to nazwać typową współpracą, ponieważ na meila dostawałam propozycje przedpremierowego otrzymania różnych książek. Sama wybierałam, czy jakąś chcę czy nie.
Język meili - polski
Czas oczekiwania na meila z odpowiedzią - 1-2 dni
Czas oczekiwania na przesyłkę - 2-4 dni
Post o produktach - jedyne co musiałam zrobić, to opisać książkę i zamieścić swoją opinię na jej temat.
Moje odczucia - również pozytywne. Czasem do danej książki dostawałam inne części, co zawsze było dla mnie miłym zaskoczeniem.


Chcecie więcej postów tego typu?

54 komentarze:

  1. Ja zaczynam właśnie współpracę z dwoma sklepami. Ciekawi mnie jak to wypali :)
    Z wydawnictwami książek pracowałam dwa-trzy lata temu. Również miło to wspominam :)
    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie by było współpracować z wydawnictwem Kaktus hahha. Kocham ich książki, a zwłaszcza książka pod tytułem<3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć :) Ciekawy post, można się troszkę dowiedzieć. Chętnie zobaczę więcej wpisów o tej tematyce. Pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że pokazujesz jak to jest dokładnie z tymi współpracami. Ta ostatnia wydaje się być bardziej ciekawa niż reszta :)
    Pozdrawiam,
    EGZEMPLARZ, MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest 'inna', bo zazwyczaj współprace dotyczą ubrań czy kosmetyków :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. ooo, ostatnio widzę coraz więcej tego typu serii na blogach i strasznie lubię je czytać :)
    Mogę się dowiedzieć czy mam podobne odczucia i także o innych firmach :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie współpracowałam z dresslink ani z kaktusem, ale współpracowałam z soufeel :) fantastycznie że napisałaś taki post, wiele osób naprawdę poszukuje wiarygodnych informacji o danych firmach. Na pewno twój post będzie dla nich cenny :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bransoletka jest przecudowna, marzy mi się taka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. amazing!
    NEW BLOG ! please follow me : YOUNG BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post :)
    Dobrze, że to opisałaś, bo wiele osób nie wie na czym dokładnie polegają współprace z tymi firmami. Przydatny wpis szczególnie dla początkujących osób.
    Oby więcej takich wpisów :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dziwię się,że jedną z tych współprac przerwałaś,zrobiłabym to samo,za to druga firma miała ciekawą perspektywę współpracy. Życzę Ci jeszcze wielu owocnych współprac :)
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie przygotowany szczery post. Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post (i pomocny). :)
    Ja jeszcze nigdy z nikim nie współpracowałam,
    jeżeli chodzi o bloga, więc nie mogę się na ten temat
    wyrazić. ;)
    Pozdrawiam!

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydatny dla początkujących blogerek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajny sklep z bransoletkami :) . super post.
    tez mam duzo wspolprac, firmy same piszą, wiec mam w czym wybierać póki co.

    OdpowiedzUsuń
  15. Też współpracowałam już w wydawnictwem Kaktus i Dresslink. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Również współpracowałam z soufeel :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Przydatny post, bardzo mi sie podobał.

    OdpowiedzUsuń
  18. pierwsze zdjęcie śliczne! :) obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bransoletka jest cudowna i z tą firmą z chęcią mogłabym współpracować. Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja wolę zawsze przekonać się na własnej skórze, jak to wygląda z poszczególnymi firmami ;) Ale wielu osobom przyda się taki post ;)

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy post, na pewno przyda się każdemu, kto chciałby rozpocząć współpracę, z którąś z powyższych firm :)
    Pozdrawiam i zapraszam! ♥
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy post! Życzę Ci dużo takich współprac :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super post, mam nadzieję że pojawi się ich więcej u Ciebie. Bardzo fajnie poczytać o współpracach :)
    ZAPRASZAM DO MNIE, KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przydatny post, ja niestety nie znam się na tego typu współpracach, gdyż mój blog jest o innej tematyce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Post bardzo przydatny :) Ja nie miałam jeszcze okazji współpracować z żadną z tych firm, ale może kiedyś się to zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie to opisałaś ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ostatnia współpraca wydaje mi się najciekawsza, ponieważ z ubraniami z tych firm a ma większość bloggerek :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/02/snowy-fur.html

    OdpowiedzUsuń
  30. That's great!
    Have a nice week-end!
    Gil Zetbase

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny wpis, fajny blog :) Zapraszam do mnie :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  32. That electric blue color is so pretty on you!

    xoxo
    Rina Samantha
    http://www.andshedressed.com

    OdpowiedzUsuń
  33. super są takie post, ja osobiście bardzo lubię czytać coś takiego, zawsze można się czegoś dowiedzieć na temat firmy z którą się jeszcze nie współpracuje :)

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo ciekawy post ;) jak dla mnie, możesz pisać kolejne :) zawsze dobrze jest dowiedzieć się czegoś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Przydatne szczególnie początkującym jak ja... dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post może się komuś przydać :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  36. Mam podobne odczucia co do Soufeel - bardzo dobrze współpracowało mi się z tą firmą, a bransoletkę od nich noszę do dzisiaj, kilka osób nawet się mnie pytało czy to bransoletka od Pandory, bo mają podobne charmsy :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobrze znać Twoją opinię na temat współprac z tymi firmami. Nie miałam jeszcze okazji współpracować z żadną z nich ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. własnie na moim blogu napisałam podobny post o współpracy z Zaful, fajnie tak mieć wszytskie pytania w jednym miejscu
    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  39. Współpracowałam już z kilkoma firmami, jednak zawsze coś jest nie tak :D Shein jest super do współpracy! Obecnie współpracuję jeszcze z Zaful. Zobaczymy jak to dalej pójdzie. :)


    Mój blog - soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Współpracowałam już z tymi firmami, mam w tym nie małe doświadczenie. W ciągu niecałych 4 lat współpracowałam z prawie 50 firmami :)

    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Jeszcze nie dostałam żadnej oferty współpracy, ale warto mieć juz jakąś wiedzę :)

    http://anothergirlinthesea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Chciałabym nawiązać współpracę z tym wydawnictwem ;) co do dresslink jest to marnowanie naszego czasu.
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. bardzo fajnie czytało się tego posta i dobrze, że tak szczerze napisałaś :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Widać, że Soufeel było przyjemniejszą firmą niż Dresslink. W sumie dobrze, że z nich zrezygnowałaś. Tu ma być Twoja twórczość, a nie sama reklama.
    Taka współpraca z wydawnictwem musi być wspaniała :)

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajny blog ;)

    Zapraszam do obserwacji mojego :)

    http://odrobinapolotu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze ♥♥♥
Hejty i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.